Innehåll som säljer

6 regler för att skapa innehåll som säljer

Att i rätt tid kommunicera ett relevant budskap om din produkt eller tjänst påverkar försäljningen och ökar efterfrågan. Genom att skapa fantastiskt innehåll i exempelvis din företagsblogg kan du uppnå mycket.

Läs mer

Hur många använder våra populäraste sociala medier och webbtjänster 2013?

Brukar du, precis som jag, ligga vaken om nätterna och undra över hur många som egentligen använder alla sociala medier som finns nuförtiden?

Läs mer

Välkommen till Facebook kära hashtag!

Det ryktas om att Facebook inom en snar framtid kommer att trappa upp kampen med den största rivalen inom sociala medier, Twitter, genom att ta steget in på symbolmarknaden, närmare bestämt: #. Vår kära gamla hashtag alltså.

Läs mer

Valfrihetens paradox

Fredag – klassisk dag för en massa val. Ska jag gå ut ikväll eller ska jag stanna hemma och se en film? Ska jag äta oxfilé eller tacos? Eller kanske vegetariskt? Ska jag ha öl, vin eller mineralvatten till maten? Och om jag väl bestämt mig för öl – vilken av alla sorter ska jag välja?

Läs mer

Hur du fixar Google Authorship

Har du en fråga? Funderingar som håller dig vaken om natten? Kanske letar du efter något? Då är Google som bekant din bästa vän. Och med Google Authorship syns du bättre i sökmotorn.

Läs mer

Är Pinterest något att ha för ett företag?

Att jobba med bilder i marknadsföring på sociala medier kan ge stort utslag för ett företag och ett bra sätt att sprida dina produkter och blogginlägg är plattformen Pinterest.

Läs mer
Bounce Rate

Lösningen på mysteriet bounce rate?

Du som har en webbplats och har Google Analytics installerat på den, vet säkert hur din bounce rate (avvisningsfrekvens på svenka) ser ut. Men vet du hur det fungerar?

Läs mer