Nyckeln till fantastisk storytelling – och en fängslande video

For sale: baby shoes, never worn. Sex ord. Ibland behövs det inte fler – som i världens kortaste roman skriven av Ernest Hemingway. Men trots att den är kort säger den det mesta eller hur? Det handlar om storytelling. Och det ska du använda i dina videor.

Läs mer

17 typer av content du kan skapa utan att skriva ett ord text

Ett stort hinder för många att skapa innehåll som skulle kunna uträtta stordåd för företagets marknadsföring är att man inte har skriva som en av de största styrkorna på sin lista. Men idag behöver du faktiskt inte skriva för att skapa fantastiskt innehåll.

Läs mer
Rockstjärna på din marknad

Bli en rockstjärna på din marknad (del 1)

Mick Jagger, Bruce Springsteen, U2, Madonna, Lady Gaga. Vad har de gemensamt? Jo, att de är rockstjärnor. Och att de har mängder av mer eller mindre galna fans som dyrkar dem. Lär dig hur du kan bli den klarast lysande rockstjärnan på din marknad.

Läs mer
Sticka ut från konkurrenterna

[VIDEO] Hur du sticker ut från konkurrenterna

Jobbar du i en bransch där det känns som att det går 13 företag på dussinet? Att det är hur många som helst som erbjuder i princip samma saker som du? Hur gör man egentligen för att sticka ut från konkurrenterna?

Läs mer

25 sorters finfina call to action för dina videor

Innan du drar igång din videomarknadsföring för fullt så måste du ställa dig en mycket viktig fråga: Vad vill du att dina tittare ska göra efter att de tittat på videon? Med andra ord inkludera ett starkt call to action. Men hur ska det se ut?

Läs mer
Aviseringar Facebook

Hur du får alla aviseringar från din favoritsida på Facebook

Bara för att du en gång gillat en sida på Facebook betyder inte det att du får alla uppdateringar som den sidan gör. Idag når en sida i snitt endast 16 procent av sina fans med de inlägg de publicerar. Men med aviseringar kan du ändra den saken.

Läs mer

[VIDEO] Hur skriver jag bra rubriker som lockar besökare att läsa?

Gillar du att skriva och funderar över hur du ska få till bra rubriker som får dina besökare att läsa resten av dina texter istället för att klicka sig bort någon annanstans? Med dessa tre tips kommer du en bra bit på vägen.

Läs mer