Bli en rockstjärna på din marknad (del 5)

Det här är femte delen av nio i bloggserien om hur du blir en rockstjärna på din marknad. Om du missade första delen hittar du den här, den andra delen här, den tredje delen här och den fjärde delen här.


Regel nr 5: Rockstjärnor går mot strömmen

Gör alltid tvärtemot

Bli en rockstjärna på din marknadDe mest framgångsrika företagarna gör alltid tvärtemot alla andra. Om alla konkurrenter dansar åt höger dansar de åt vänster.

Om alla på din marknad gör samma sak, vad kan du göra annorlunda? Försök göra motsatsen och sträva efter att sticka ut, vara annorlunda.

Kanske har alla dina konkurrenter ett nyhetsbrev som de skickar via e-post. Varför inte gå tillbaka till ett gammalt hederligt tryckt nyhetsbrev som dina konkurrenter får i brevlådan?

4 sätt att bli guldfisken i ett hav av silverfiskar

  • Din webbplats utformning
    Om alla dina konkurrenter använder säljbrev i textformat kan du använda en säljvideo istället.
  • Leveranssätt
    Levererar dina konkurrenter sina produkter fysiskt? Varför inte leverera dem digitalt istället?
  • Prissättning
    Har dina konkurrenter en likartad prissättning? Kan du differentiera dig genom ett märkbart högre eller lägre pris?
  • Grafisk design
    Att ha en riktigt snygg grafisk design är underskattat och kan verkligen få dig att sticka ut. Med andra ord är detta inte något du ska snåla med.

Det var regel nummer 5, Rockstjärnor går mot strömmen. Den blev kort – men å andra sidan ska väl en riktigt bra rocklåt inte vara så lång, eller hur? Max tre minuter brukar man säga, så där klarade jag mig med råge. Att du redan läst klart ger dig dessutom mer värdefull tid att klura ut hur du kan sticka ut på din marknad. Sätt igång redan nu vetja!

Och håll utkik efter kommande inlägg där vi går igenom resterande fyra regler.

Charlotta Wortzelius


Dagens marknadsföringslärdom

Våga vara annorlunda – det vinner du garanterat på.

Om skribenten Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är grundare av Online Marketing Academy och en hängiven copywriter och internetmarknadsförare som brinner för att hjälpa företag att lyckas med sin närvaro på nätet.

Följ mig:

Popular posts

Pin It on Pinterest

Share This