Det här är andra delen av nio i bloggserien om hur du blir en rockstjärna på din marknad. Om du missade första delen hittar du den här.
Rockstjärnedrömmar? Skaffa en stark plattform att arbeta utifrån.
Vad menar jag med plattform? Jo, något som du kan arbeta från och som hjälper dig att effektivt nå ut till dina fans. Som exempelvis Lady Gaga och Britney Spears använder Twitter för att kommunicera med sina fans. Åtskilliga rockstjärnor inom musikvärlden bloggar också på sina hemsidor och det är även en plattform jag rekommenderar till dig.
För vad kan vara smartare för en rockstjärneaspirant inom businessvärlden än att…
Ta dig tid att titta runt på olika framgångsrika bloggar. Analysera hur de har byggt upp sin sajt och vilka strategier de använder. Plocka sedan guldkornen. Du kommer förmodligen finna att de bloggar du studerar är ganska olika, men att de fungerar för sin respektive marknad. Exempelvis är färger något du ska lägga vikt vid. Tänk på vilken som är din målgrupp är och vilka färger de tilltalas av.
Och glöm inte att titta på bloggar på andra marknader än din, där kan du ofta få bra idéer.
Det var regel nummer 2, Rockstjärnor har en stark plattform. Håll utkik efter kommande inlägg där vi går igenom resterande sju regler.
Tills dess, rock on!
Se till att du och ditt har en stark plattform att arbeta utifrån.
Charlotta Wortzelius är grundare av Online Marketing Academy och en hängiven copywriter och internetmarknadsförare som brinner för att hjälpa företag att lyckas med sin närvaro på nätet.
Bli en rockstjärna på din marknad (del 6)
Jag vågar företaga - jag är inte rädd (min entreprenörsresa)
Bli en rockstjärna på din marknad (del 5)
Glöm nyårslöftena 2015 - satsa istället på att återuppfinna dig själv