Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /www/webvol29/36/79up2w9lfqe7mtr/onlinemarketingacademy.se/public_html/wp-includes/plugin.php on line 571

Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /www/webvol29/36/79up2w9lfqe7mtr/onlinemarketingacademy.se/public_html/wp-includes/plugin.php on line 571

Warning: Illegal string offset 'output_key' in /www/webvol29/36/79up2w9lfqe7mtr/onlinemarketingacademy.se/public_html/wp-includes/nav-menu.php on line 604

Warning: Illegal string offset 'output_key' in /www/webvol29/36/79up2w9lfqe7mtr/onlinemarketingacademy.se/public_html/wp-includes/nav-menu.php on line 604

Warning: Illegal string offset 'output_key' in /www/webvol29/36/79up2w9lfqe7mtr/onlinemarketingacademy.se/public_html/wp-includes/nav-menu.php on line 604

Warning: Illegal string offset 'output_key' in /www/webvol29/36/79up2w9lfqe7mtr/onlinemarketingacademy.se/public_html/wp-includes/nav-menu.php on line 604

Warning: Illegal string offset 'output_key' in /www/webvol29/36/79up2w9lfqe7mtr/onlinemarketingacademy.se/public_html/wp-includes/nav-menu.php on line 604

Warning: Illegal string offset 'output_key' in /www/webvol29/36/79up2w9lfqe7mtr/onlinemarketingacademy.se/public_html/wp-includes/nav-menu.php on line 604

6 regler för att skapa innehåll som säljer

Content Marketing framgångAtt i rätt tid kommunicera ett relevant budskap om din produkt eller tjänst påverkar försäljningen och ökar efterfrågan.

Genom att skapa fantastiskt innehåll i exempelvis din företagsblogg kan du både skapa fler leads, driva trafik till din sajt, marknadsföra ditt varumärke, och utbilda kunder och prospekts.

Och för att försäkra dig om att du får ut så mycket som möjligt av dina ansträngningar kommer här sex regler ditt innehåll bör följa när du arbetar med content marketing:

1. Det ska inte vara någon reklamkampanj. Kampanjmaterial kommer aldrig varken inspirera eller skapa någon glöd hos dina besökare, vilket båda två är viktiga ingredienser i en effektiv innehållsmarknadsföring.

2. Det ska vara relevant. Allmängiltigt innehåll som inte är starkt relevant för läsaren kommer inte att öka din framgång. När du skriver ditt innehåll måste du se till att det är användbart för läsaren, oavsett om det stödjer ditt företags budskap eller inte.

3. Det fyller en lucka. Content marketing ska svara på en fråga eller ge en lösning på ett problem som är relevant för din läsare. Denna typ av innehåll fungerar ofta utmärkt för att förstärka långsiktiga relationer med potentiella kunder, även om dessa inte är ute efter dina produkter eller tjänster just nu.

4. Det är välskrivet. Att publicera innehåll som är illa skrivet, utan en tanke bakom och fullt med skriv- och stavfel, skapar inte bara dåliga resultat utan riskerar också att skada företagets rykte. Ta dig därför tiden att försäkra dig om att ditt content är väl genomtänkt och fritt från fel.

5. Det är relevant för ditt företag. Om innehållet du skapar inte stödjer ditt företags verksamhet på något som helst sätt, är det slöseri med både tid och resurser att producerar det. Ha därför alltid affärsmålen i åtanke när du arbetar med din content marketing.

6. Det finns belägg för det du påstår. Eftersom du skriver innehållet för att gynna ditt företags mål, är det lätt att det framstår som subjektivt och opartiskt. Se därför till att det du påstår i ditt innehåll backas upp av opartiska källor, antingen med hjälp av citat och referenser eller faktiska siffror och statistik.

Det var sex regler för hur du kan skapa innehåll som säljer, så nu kan du helt enkelt inte misslyckas… Det är bara att börja!


Dagens marknadsföringslärdom

Tänk först. Skapa innehåll sen.

Om skribenten Charlotta Wortzelius

Charlotta Wortzelius är grundare av Online Marketing Academy och en hängiven copywriter och internetmarknadsförare som brinner för att hjälpa företag att lyckas med sin närvaro på nätet.

Följ mig:

Gör din röst hörd:

0 kommentarer

Popular posts

Pin It on Pinterest

Share This